10 טיפים מנצחים לאכילה נכונה בחגים ואירועים

10 טיפים מנצחים לאכילה נכונה בחגים ואירועים
לטובת אלה מאיתנו שרואים בשולחן החג (או שמא נאמר- בשולחנות החג) מלכודת מתוחכמת, איום מפחיד יותר מהאיום האיראני, ובאופן כללי מוסד שמטרתו לפטם, להשמין ולהאביס אותנו- כמה טיפים חשובים וקצרים שיאפשרו לנו לאכול בכיף, בלי לעלות 3 קילו בחג. 
 
1. אל תגיעו לארוחה רעבים. איכלו רגיל באותו יום, אל תאמרו: בערב יש ארוחה ולכן אין צורך לאכול. הדבר גורם לרעב ולציפיה לאוכל- ואז כשכבר יושבים לאכול אוכלים כאילו אין מחר.
 
2. מנה ראשונה- יש לי טריק נחמד. אני הופכת את הצלחת של המנה העיקרית לצלחת הסלטים, ואת הצלחת הקטנה לצלחת המנה העיקרית.
התחילו בירקות טריים- סלט ירקות, סלט חסה, ירקות חתוכים. הקפידו שהסלט לא יוצף ברוטב שומני. אם הסלט הגיע כבר עם רוטב כזה, שקלו לוותר עליו. אם המארחים שלכם אינם כאלה שמגישים ירקות, התנדבו להביא איתכם קערת סלט גדולה או פלטת ירקות יפה עם ויניגרט ביתי (כמו שמביאים בקבוק יין או עוגה). פתיחת הארוחה בירקות מסייע לתחושת השובע, ומעודדת הפרשת מיצי מרה שמסייעים בעיכול.
 
3. ביחרו לאכול מנות שאינן מטוגנות. מרק, אורז, לאוכלי הבשר- איכלו דג עוף או בשר בתנור (שאינם מטוגנים) והעדיפו אותם על פני קציצות מטוגנות, שניצלים וכו'. 
 
4. היזהרו מסלטים שאינם תמימים, כמו סלטים עם רטבי מיונז, סלטים מטוגנים (חצילים) ועוד. לפעמים הסלט שלפנינו עבר דרך כה ארוכה, שהוא בעצמו לא  זוכר שהוא היה פעם ירק.
 
5. אם אתם מוזמנים למארחים שלא מכינים מגוון מזון, ומבשלים מאוד לא בריא, התעקשו להתנדב להכין משהו. סלט ותוספת (נסו למשל את המתכונים שלי: אורז מלא, קינואה, סלט גריסים, קוסקוס מלא וכו') יכולים להיות ההבדל בין ארוחה מצויינת לבין ארוחת ג'אנק, וזו לא טירחה רבה להכינם.
בפסח, מי שנמנע מחמץ יכול להביא אורז מלא, ירקות כתומים בתנור עם מלח גס ופלפל גרוס, קינואה, אמרנט.
בכלל, תוספות אלו יכולות להחליף את המצות לאורך כל ימות החג, ויחסכו לכם קלוריות ריקות ואת העצירויות שמגיעות עם המצה היבשה. 
 
6. אתם טבעונים? אל דאגה. טבעונות היא לא סיבה לבידוד חברתי וגם לא צריך להטריד את המארחים. במידה ואתם יודעים ששולחן החג יהיה מגוון, תמיד תוכלו למצוא מה לאכול, אבל ליתר בטחון אני תמיד מביאה איתי תבשיל עיקרי טעים שאנחנו אוהבים. למשל: סיר של קוסקוס ומרק (אמיתי, ברור. אבל אפשר גם קוסקוס מהיר הכנה).  אפשר לחלוק גם עם הקרניבורים.. קשה להתנגד לקוסקוס. 
 
7. אל תשתו במהלך האוכל או שעה אחריו, ובטח שלא משקאות מתוקים. עצם הדבר הזה יכול לחסוך אלפי קלוריות במהלך החג.

8. יש מגוון עצום? חמישה סוגי בשרים, שש תוספות, עשרה סלטים? (בטח הגעתם אל חמותי!) לא חייבים לטעום מהכל. שאלו את מה באמת בא לכם. לא צריך לאכול גם דג, גם עוף וגם בשר. 
 
9. שיקלו לוותר על הקינוח. בדרך כלל בארוחות חג אנחנו מגיעים לסוף הארוחה מפוצצים. אם הקינוח שווה במיוחד, קחו ביס או שניים. 
 
10. לסיום, והכי חשוב- הודו למארחים שלכם ופנקו את האנשים שבישלו עבורכם במחמאות מתוקות מדבש. לא משנה כמה בריא או לא בריא היה האוכל- הוא בוודאי נעשה באהבה.
 
שיהיה חג שמח, ושנה מתוקה!
 

 

תגיות ראשיות: 

הוסף תגובה חדשה