ריפוי תודעה

ריפוי תודעה

מה זה ריפוי תודעה ואיך זה עובד?

 

תהליך הריפוי הוא למעשה תהליך של חזרה לתודעה האמיתית. התודעה שאנחנו שלמה. היא עצמה אינה זקוקה לריפוי, אך יש מסכים שמסתירים אותה.

אנו צוברים במהלך החיים הרבה מאוד תבניות ודפוסים שהופכים להיות חלק מאיתנו, מגדירים אותנו ואף מנהלים אותנו.

הדפוסים האלה יכולים להיגרם מחוויות, חינוך, התרבות שבה גדלנו, הדימוי העצמי, טראומות, ואף לעבור אלינו 'בירושה' מהשבט המשפחתי שלנו ועוד. הם מסתירים את התודעה הצלולה ויוצרים חוסר איזון.

ככל שאנחנו מזוהים יותר עם ה'מסכים' האלה, הם מגדירים אותנו, מגבילים אותנו, וקובעים את מסלול חיינו. זה משפיע על כל רובד בחיים ומתבטא בבריאות פיסית ורגשית, מצב הרוח ורמת הסיפוק בחיים, כסף, זוגיות, ועוד.

אלו חיים מתוך אוטומט, מתוך תכנות, כמו רובוט שמנוהל על ידי תוכנה. אלו אינם חיים שמאפשרים לנו לבטא את המהות שלנו ולחיות בחיבור אמיתי לעצמנו וליכולות שלנו בכל תחומי החיים. 

בתהליך אנו
א. לומדים לזהות ולהבדיל בין האני העליון, המהות שלנו, המקור, לבין התוכנות והדפוסים.

ב. לומדים יצד להחזיר את המושכות לידיים שלי, להיות בעל.ת הבית במקום התבניות האלה. 

התהליך הזה מייצר חופש אמיתי. 

שמחה עמוקה פנימית. זהו למעשה חיבור עוצמתי למהות שלנו. 

וכאשר אנחנו בחיבור, הגוף והנפש מסתנכרנים עם התודעה הגבוהה הזו ונוצר ריפוי פיסי ורגשי. 
 

איך בדיוק זה קורה? 

את התבניות נפגוש בשיחה שלנו, ונלמד איך מזהים אותם. על מנת לצאת מההזדהות עם התבנית ולייצר ריפוי ישנם כלים רבים נפלאים איתם נעבוד לפי הצורך, ונלמד כיצד לעבוד איתם ביום יום-התמקדות, אינפיוז'ן (עבודה רגשית מוח אחד), עין הבדולח, וכלים נוספים מתחום חקר התודעה והעבודה רגשית. כל אלה יכולים להתרחש בפגישה פרונטלית או בוידאו. זה לא טיפול פסיכולוגי או רגשי, אלא תהליך למידה והתבוננות עמוק מאוד על עצמי, שמתוכו נוצר שינוי בכל תחומי החיים. אפשר לקרוא כאן סיפורים אישיים על התהליך.
 

כמה דוגמאות.
האם אני מעשן עכשיו מתוך בחירה אמיתית, או מתוך תוכנה במוח שבאופן אוטומטי גורמת לי להדליק סיגריה ברגע שאני מכין.ן קפה? 

האם כשנשברת כוס אני צועק.ת על הילד שלי מתוך החלטה מודעת או מתוך תבנית רגשית של סטרס שהוטבעה בי בילדות באירוע דומה? ומה אני עושה עם התשובות לכך? איך יוצאים מהאוטומט?
 

ואם ניקח דוגמה נוספת ונלך איתה עמוק יותר- פלוני.ת עבר טראומת ילדות של חרם שיצרה תפיסת עולם שאומרת שבני האדם רעים, אני לא אהוב.ה, אני צריך.ה לסמוך רק על עצמי ושהעולם אכזר. 

האמונות האלה עשויות לנהל את האדם ולהפריע לו ביצירת אמון, ניהול קשרים חברתיים ומערכות יחסים זוגיות, קושי חברתי במקום העבודה ואף מגננה קבועה (כי כולם אויבים פוטנציאליים). 

בהמשך הדפוס הזה עשוי לייצר גם מחלה פיסית, כמו אלרגיה, או חוסר איזון רגשי, כמו דכאון או חרדה. 

בעבודה רגשית ורוחנית אנו יכולים להתחיל לזהות את התבניות האלה, להפסיק את ההזדהות איתם, ולהוריד אור גדול.

והכי חשוב- לקבל כלים שיאפשרו את העבודה הזו ביום יום. 

פגישה אישית

חלק ב'- מחשבות על החיים וריפוי תודעה
גופנפש

 

בהצלחה לנו,

ענבל נתן בר

 

 

הוסף תגובה חדשה

תגובות

לענבל שלום. רציתי לשאול שאלה. קראתי פה באתר שלך . על שינוי תודעתי, עבודה פנימית, מודעות. איך שלא נקרא לזה. נשמע כאילו זה מדבר לאנשים שהיו חיים על אוטמוט כל החיים שלהם. אבל כשאת בעבודה כבר שנים. ועדיין הבעיה הפיזית לא נעלמת. אני מודעת לדפוסים שלי והיו תקופות שזכיתי לעשות הפרדה ולבחור בטוב. היום כבר התייאשתי. לי נראה כי יש דברים שאי אפשר לשנות אותם. זהו האופי שלי וזהו. אלא התוואים שקיבלתי במתנה וככה זה.. האם יש בצדק בדבריי ? האם יש טעם לעבור טיפול אחרי שנים של עבודה פנימית והבעיה הרפואית עדיין איתי.? אשמח לתשובתך

הי קרן,

את שואלת שאלות מעניינות שהן מאבני הבניין של עבודה רוחנית. 
בתשובה של כן ולא, אני אענה בקצרה-כן, בהחלט ניתן לשנות דפוסים התנהגות צורת חשיבה וכו'- זה בדיוק מה שעושים בתהליכי התפתחות.
האם זה אפשרי? זה תלוי ברצון של האדם לשנות, וביכולת שלו להאמין בכך שזה אפשרי.
אם יש תקווה קטנה אפשר להצמיח הכל. בשביל זה אנחנו כאן. 

מנקודת מבט של מטופלת/ תלמידה של ענבל: התבוננות במחשבות וגילוי שורש המחשבות/ האמונות המגבילות/ הפחדים מאפשר ריפוי ובחירת דפוסי פעולה חדשים, מאפשר לראות את כל היחסים עם האנשים הסובבים אותנו ועם כל דבר שקורה לנו בהווה וקרה לנו בעבר, מזווית אחרת לגמרי.
ערב ראש חודש אלול היום. פתאום אני מבינה שאי אפשר לעשות חשבון נפש מבלי להתבונן במחשבות וברגשות ולנקות את התודעה. לא סתם נאמר ״סוף מעשה במחשבה תחילה״- כל פעולה שלנו מתחילה ברגש או מחשבה. חשבון נפש מחייב להתבונן בכנות ובאומץ במחשבות וברגשות, לחפש את המקור , גם אם קשה וגם אם כואב, ולקבל את כל מה שעולה באהבה, ללא שיפוט ולסלוח לעצמנו ולאחרים.
וכך , עם ההתבוננות בתודעה והמפגש עם כאבים ופצעים ששכנו בתוכנו שנים ארוכות והודחקו עמוק עמוק עד כי לא ידענו לעיתים שהם שם, תפיסת החיים והבנת המציאות משתנה ואיתה משתנה לאט לאט גם האופן בו אנו מתנהלים בעולם והאופן בו אחרים מגיבים אלינו. גם הגוף נענה לניקוי התודעתי ומצטרף לתהליך ההתחדשות והשינוי, כאבים מתפוגגים ואפשר פשוט להתחיל לנשום. נשימות עמוקות כאלה שממלאות את כל חלל הבטן באוויר שזורם בחופשיות ומביא איתו שקט פנימי.
תודה לך ענבל יקרה על הלימוד ועל שפקחת את עיניי. עכשיו בעיצומו של תהליך אני מבינה עד כמה התנתקתי מעצמי ומהעולם, כמה חסרת מודעות הייתי למי אני באמת, איזה פחדים מנהלים אותי, איזה דפוסים נוצרו אצלי כתוצאה ממחשבות שהאמנתי שהן נכונות ונאחזתי בהן מבלי לראות כמה הן מגבילות ומחבלות לי בחיים: בזוגיות, בעבודה ובכלל עם אנשים. עכשיו , בעזרת השערים שפתחת בפניי, אני לומדת, בוחרת, נושמת ומתמסרת לחיים..

אהובה. בחרת להתבונן באומץ, להסתכל למציאות בעיניים ואז להפנות את המבט פנימה. לקחת אחריות על התודעה שלך, על הנשמה שאת. להאמין. הדרך שעשית ומי שאת מרגשת אותי ומשמחת אותי אין קץ. 

אני אוהבת את הכתיבה שלך, כל כך מדוייקת ונוגעת בכל נימי הלב