סלט מנגולד וקישואים

מתכון טבעוני

מתכון מהיר לסלט שמשלב המון עלים ירוקים בטעם לימוני נפלא. מתאים עם אורז או קינואה, או סתם כנשנוש. ואם אתם אוהבים לארח עם סלטים, הוא יהווה סלט מיוחד ולא שגרתי.
כמו כל המתכונים שלי אפשר להרגיש חופשי לגוון פה. מה שכן, אני לא ממליצה להכפיל פה כמויות כי אם תשימו בבת אחת המון ירקות בסיר הם יצאו סמרטוטיים וזו ממש לא הכוונה שלנו. 
ובאותו עניין, השתמשו בסיר רחב ושטוח, רצוי נון סטיק.

 

 

רכיבים: 

3 קישואים טריים ומוצקים
בצל קצוץ לקוביות
3 עלי מנגולד 
אפשרי: חבילת תרד 

2 שיני שום
לימון

מלח אטלנטי גס 
פלפל שחור גרוס
שמן זית להקפצה

אופן הכנה: 

1. שוטפים היטב את המנגולד והתרד. פורסים את החלק הלבן של המנגולד וחותכים אותו לקוביות. קוצצים את הבצל לקוביות.
2. מקפיצים את הבצל במעט שמן זית. כשהוא מתרכך ונעשה שקוף מוסיפים את החלק הלבן של המנגולד. 
3. חותכים את הקישואים לרוחב. לחצאים או לשלישים (תלוי בגודל הקישוא). פורסים כל חתיכה כזאת לאורך, ואז שוב חותכים לאורך לשלוש. מה שנקרא, חותכים לסירות. ראו תמונה.
4. כשהבצל והחלק הלבן של המנגולד משחימים מעט, מוסיפים את הקישואים וצולים גם אותם. הם צריכים לקבל צריבה, כדי לקבל צבע שחמחם וציפוי קרמלי טעים. ממליחים ומפלפלים, קצת יותר ממה שצריך כי תכף נכנסים העלים הירוקים.
5. פורסים את שיני השום לפרוסות ומוסיפים לסיר תוך כדי ערבוב. שימו לב שהן לא ישרפו, אחרת כל התבשיל יהיה מר. ברגע שמתחילים להריח ריח של שום מתפשט מהמחבת, מוסיפים את העלים הירוקים- המנגולד והתרד (או אחד מהם) ומקפיצים תוך כדי ערבוב. סוחטים לימון וטועמים. לפעמים צריך יותר מלימון אחד, זה תלוי בלימון. חשוב מאוד, כשהעלים מתכהים במהירות ו'מתעלפים'- מיד מורידים מהאש.  לא ממשיכים לבשל אותם כי הם יאבדו את הצבע המהמם שלהם וכל רכיב תזונה אפשרי. טועמים ומתקנים תיבול.

הכנתם? צלמו ותייגו :)

הוסף תגובה חדשה