5 דרכים טבעיות למנוע ולטפל בסימני מתיחה

איך למנוע סימני מתיחה

איך להימנע מסימני מתיחה?
 

אם את בהריון, או בתהליך של ירידה במשקל (עם או בלי קשר להריון) וחושבת על הדרך הטובה ביותר להימנע מסימני מתיחה, הגעת למקום הנכון.
כמי שעלתה וירדה עשרות קילוגרמים בהריונות ואחריהם, אני מרכזת כאן את הדרכים הטובות ביותר לטפל בסימני מתיחה.


1. ראשית, תתארגני על גנים טובים. אני לא צוחקת- תורשה היא הפקטור החשוב ביותר בעניין סימני המתיחה. אז לכי לאמא, בקשי ממנה להרים רגע את החולצה. אוהבת מה שאת רואה? יופי. כנראה שעם מעט תשומת לב וטיפוח גם לך לא יהיו סימנים.
לא כל כך אוהבת? תקפידי עשרות מונים על יתר הסעיפים.

2. שמירה על משקל סביר
לרדת במשקל זה לא קשה כמו לטפל בסימני מתיחה שנוצרו. אז אל תאמרי- אני אוכלת ושותה כי אחרי המבול, אחר כך אתמודד עם עשרים הקילו שצברתי. תחשבי על העור המסכן שלך שנקרע עם כל קילו שאת עולה. רחמי עליו!
כבר עלית?
רדי לאט. בהדרגה. חצי קילו בשבוע זו ירידה נהדרת שאני אוהבת לראות אצל מטופלים/ות שלי. דיאטות כסאח לא רק דופקות את חילוף החומרים שלנו כמעט לצמיתות, אלא גם גורמות לסימני מתיחה מבאסים ממש ולקפלי עור- פשוט כי העור לא מספיק להתאים את עצמו למצב החדש.

3. אכלי אוכל שבריא לעור
עור בריא ויפה מתחיל מתזונה נכונה. הקפידי על שומנים טובים כמו אבוקדו, שמן זית, אגוזים וזרעים לא קלויים.
שימי לב גם לתצרוכת העלים הירוקים הטריים-עלי בייבי, עלי סלק, ובעיקר סרפדים (בחורף יש המון טריים) שאפשר לשים בשייק עם פירות- הם עשירים מאוד בברזל ובויטמינים, וגם בסיליקה- מינרל שעושה נפלאות לעור, לשיער ולציפורניים.
עוד בנושא תוכלי לקרוא במאמר על 10 סודות היופי הטבעי.

4. שתי מים
שתי מספיק מים טהורים ונקיים. אין מה להכביר פה במילים, לא? יובש שווה סדקים. לחות שווה עור גמיש, בריא וזוהר.

5. לסיום, מרחי קרם ממש טוב לסימני מתיחה.  
אחרי שנים של רקיחת קרמים לסימני מתיחה הגעתי לנוסחה לקרם סימני המתיחה הטוב ביותר. העקרונות לקרם סימני מתיחה מצויין:


קרם חמאתי ועשיר:
העור הנמתח צריך קרם מאוד עשיר, שישמן ויסכך אותו וימנע את הקריעה שלו. תחשבי על שפתיים יבשות בחורף, כשאת מחייכת הן נקרעות, אבל אם את שמה שפתון זה פשוט לא קורה.
ודאי שהקרם מבוסס על ריכוזים גבוהים (60-70%) של חמאת שיאה טהורה, שנחשבת לחמאה הצמחית האיכותית והיוקרתית ביותר, ללא חמאות זולות כמו קוקוס או דקלים.

ללא מים:
אם הקרם מכיל מים- הוא מדולל וחייב להכיל גם חמרים משמרים לא רצויים.

ויטמין E  בריכוז גבוה:
הקרם צריך להכיל גם ריכוזים גבוהים במיוחד של ויטמין E, אבל לא מנבט חיטה כיוון ששמן נבט חיטה הוא השמן שמתקלקל הכי מהר בעולם בערך- הוא מתקלקל כבר כשהוא מחכה על המדף בחנות. התרחקי ממוצרים המכילים שמן נבט חיטה.
שמנים אתריים מרפאי עור:
הקרם צריך להכיל שמנים אתריים שחודרים אל תוך כל שכבות העור ולא רק אל השכבה החיצונית, כי הקרעים מתרחשים הרבה מתחת לאפידרמיס!
השמנים האלה צריכים לחזק את העור ואת האלסטיות שלו כדי למנוע את סימני המתיחה, וגם לטפל בקרעים הקטנים שכבר נוצרו- לכן חשוב לבדוק שהקרם מכיל שמנים מרפאי עור ושמנים שמטפלים בצלקות.

ריכוזים גבוהים של שמנים:
רוב הקרמים בשוק, גם אם הם מכילים את השמנים האתריים הנכונים, מכילים ריכוז מאוד נמוך מהם (מה שמוזיל עלויות ליצרן).  ודאי גם שהקרם שאת קונה מכיל ריכוזים גבוהים במיוחד של שמנים אתריים, כי אם הריכוז נמוך הקרם פשוט לא יהיה אפקטיבי.

על המריחה של הקרם לסימני מתיחה צריך להקפיד לאורך כל תקופת ההריון וגם אחרי הלידה, או בתהליך הירידה במשקל.

 

תגיות ראשיות: 

הוסף תגובה חדשה

תגובות

היי
אני בהריון והייתי רוצה שתמליצי לי על שמן שיכול לעזור לי בסימני המתיחה ( אני לא מעוניינת לקנות קרם שמכיל 3% מהשמן שאמור לעזור בסימני המתיחה)
איזה שמנים הכי אפקטיבים בעזרה לסימני המתיחה?

תודה על הכתבה המעניינת. אני מאוד מרוצה מהקרם שלך הוא נהדר, וכשאני רואה את הבנות מהקורס הכנה ללידה אני מבינה ששני סימני המתיחה שיש לי לעומת מה שיש להם זה לגמרי בזכות הקרם סימני מתיחה שלך שאני מורחת כל יום (ועליתי לא מעט במשקל)